P-faktora veidotāji

SOCIĀLĀ SFĒRA
Pandēmijas ierobežojumi daudziem bērniem un pusaudžiem nozīmēja lielāku izolāciju vai draudzības tikai digitālajā vidē. Tas ir ietekmējis attiecību veidošanas prasmes ar citiem vienaudžiem un pieaugušajiem.
EMOCIONĀLĀ SFĒRA
Zūdot ierastajiem emociju regulēšanas mehānismiem - sportam, brīvā laika aktivitātēm, hobijiem, laikam kopā ar draugiem, bērni, līdzīgi kā pieaugušie, piedzīvo augstāku stresa līmeni un mazākas iespējas to samazināt. Uz to norāda pieaugošie trauksmes, nomāktības un citu emociju regulāciju grūtību rādītāji.
PERSONĪBAS SFĒRA
Lielā nestabilitāte, pastāvīgais stresa līmenis sabiedrībā un pārmaiņas skolā bērnus ietekmē citādā veidā nekā pieaugušos. Daudziem tas izpaužas kā nedrošība par nākotni un neskaidrība par sevi pašu - savām iespējām, vēlmēm, izvēlēm. Nereti bērni piedzīvo arī lielu pašvērtības un pārliecības zudumu.

Nils Sakss Konstantinovs
Pusaudžu un jauniešu psihoterapijas centra vadītājs. Specializējas pusaudžu vecumposmā. Veido un vada dažādas programmas un apmācības speciālistiem un vecākiem. Strādā kā psihoterapeits ar 10-20 g.v. bērniem un jauniešiem.

Aiga Gavare
Geštaltterapeite, psiholoģe un psihoterapeite apmācībā. Strādā ar pusaudžiem un pieaugušajiem. Palīdz jauniešiem atgūt motivāciju un uzlabot komunikācijas prasmes, apzinoties savu lomu ģimenē un sabiedrībā.

Maira Dzene
Sociāli emocionālo prasmju trenere, mācību programmu iztsrādātāja, lektore pusaudžiem, pedagogiem, vecākiem un nodibinājuma “Zinātnes un mācību centrs “Cilvēks un visums” valdes locekle. Geštalta terapeite apmācībā, geštalta terapijas praktiķe.